Välkommen hit

Korta inlägg

lördag 4 december 2010

Klumpig?

Dessa morgnar, arghh. Stressigt och jäktigt. Man lever precis på marginalen för att hinna till jobbet. Då får inget oförutsett hända. Trodde det räckte med torsdagsmorgonen, men icke sa Nicke, eller hur det nu var... En havresäck, sprängfylld, "ahhh", tänkte stallkatten, "den ska jag hoppa på och se om den välter". Vad tror ni? Naturligtvis flög även snöret av, som den vad bunden med. Då så, bara att sopa några extra kilo havre från golvet och alla andra ställen där möget landat.

Rusade därefter in i andra stallet för att fylla ytterligare en hink med vatten, flög fram över gårdsplanen med en "bagarhink" (dubbelt så stor som en normalhink), kom fram till dörren, öppnade, snubblade, for rätt i cementgolvet, splasch, så blev man blöt. Knäet fick sig en känga och det andra knäet, som precis läkt, drogs upp igen. Blev sur! Räcker att skriva det:)

Fårskalle, ja inte fåren alltså...
Får då för mig idag att jag ska byta ett överdragslakan på en av sängarna, (ni vet ett sådant där skydd man kan ha på den stora resårmadrassen, som man fäster runt hela klabbet), varvid hela madrassåbäket måste lyftas upp och tas ur själva sängstommen. Skulle göra det själv, så klart, kvinna reder sig själv. Det hela fungerade så bra, så att jag tappade hela fanskapet på foten med en dundrande smäll. Det gjorde såå ont, och gör ännu ondare nu. Ja, klumpigt var ordet. Min man kom hem och frågade om jag hade svurit en massa då den lilla nätta saken kraschlandade på foten...tänker inte svara, är ju svensklärare (fast inte hemma):D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar